niedziela, 2 marca 2014

Dobry PR nie kłamie

Dobry PR to taki PR, który nie kłamie.
Oparty na tym, co istnieje. Na tym, co ma wartość.
Na dłuższą metę nie da się budować dobrego i przekonującego wizerunku tam, gdzie poza nim niczego nie ma.

Każdemu zależy na dobrym wizerunku. Firmom, i nam - w życiu prywatnym. Nieraz, chcąc nie chcąc, dbając o swój interes, nieświadomie rzucamy hasła PR-owe. I firmy podobnie, choć tam, w teorii, świadomość jest większa.

Niżej subiektywny przegląd (z komentarzem) mało udanych haseł, skojarzeń, zwrotów i opisów - oczywistych, niezbyt wiarygodnych, czy budzących uśmiech :)


1. Media Markt - nie dla idiotów
Jasne. Przyjdź na wyprzedaż, stratuj bliźniego swego, po czym ktoś stratuje Ciebie. Amen.
Klasyka.

2. To nie tak, jak myślisz
Mimo, że osoba wypowiadająca te słowa czujnie dba o swój wizerunek i sytuacji niewizerunkowej, możesz być pewien/pewna jednego - jest dokładnie tak, jak myślisz.

3. Konfucjusz w praktyce
Współpraca z nami oparta jest na harmonii, równowadze i poszanowaniu.

Zen... sen

4. Fajny ktoś
Jest z Tobą per amigo, jak czegoś chce i per go, jak ma Cię dość.

5. Bezpieczeństwo i niezawodność
Bezpieczne dla twojej rodziny, kontrolowana strefa zgniotu, niezawodne hamulce itp.
Wszak pojazdy producentów, którzy o tym nie piszą, z natury hamulce mają zawodne, a poduszki śmiechu warte - wypełnione helem.

6. Choroba filipińska
Wypijmy za to!

7. Oczywiście, że czytałem Dostojewskiego
W kontekście kampanii 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łózka to nie PR, to niezły blef!

8. Prawo i Sprawiedliwość
Jak się nad tym zastanowić,
to sens ma taki, jak 
Kromka i Chleb

9. Nie bity
Eufemizm określeń typu nie skasowany, nie rozje... i nie klepany.

10. Niezły kram. Na szczęście jest Rex dla pomysłowych mam
Niemieckie poczucie humoru wydaje się być jak niemiecka stereotypowa kobieta.

11. Za przeproszeniem, ale nie bierz tego do siebie
Bez przeproszenia, ale jesteś ... (obraźliwe słowo).

12. Zmieniamy się na dobre
Proponowałbym jednak zmiany na lepsze.

13. Więcej grzechów już nie pamiętam
Po entym piwie nikt już nie pamięta - nie chwal się.

14. MiniRatka
W domyśle - 
GrubyKredyt

15. Wielce Szanowna Pani (w korespondencji)
Eufemizm określeń typu – wywłoko, chamico.
Skrywana niechęć. 





Dobry PR nie kłamie




Łukasz Orzechowski 


3 komentarze :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...